Pasakykite 4 tiesas apie atmintį ir beveik garantuotai viena iš jų bus vis dar gajus mitas. Griauname mitus ir traukiame tiesą į šviesą.

I. MITAS: atmintis prastėja su amžiumi

1mitas

Tikriausiai pats populiariausias ir klaidingiausias iš visų mitų. Pirmuosius 20 savo gyvenimo metų praleidžiame intensyviai naudodami savo atmintį. Mokomės vaikščioti, kalbėti, pradedame lankyti mokyklą, išmokstame skaityti ir rašyti, atrandame naujas mokslines disciplinas, kultivuojam pasirinktus hobius ir siekiame aukštų rezultatų, kad vėliau sėkmingai įstotume į universitetą. Baigę studijas pradedame dirbti ir būtent tada mokymosi krūviai sumažėja. Dauguma darbo vietų dėl savo specifikos nereikalauja nuolatinio mokymosi ir naujų įgūdžių formavimo. Apsipratę tam tikroje pozicijoje dažniausiai per dieną turime išmokti labai nedaug, jog mėnesio gale gautume atlyginimą ir sėkmingai gyventume toliau. Jei sulaukę 25-erių pradedate nuosekliai mažinti mokymosi krūvį ir atminties naudojimą, tai visiškai natūralu, kad sulaukę 50-ies ar daugiau galite susidurti su erzinančiomis užmaršumo problemomis. Atmintis yra tarsi raumuo, kurį reikia treniruoti, kad jis nenusilptų.

 

II. MITAS: kai kurie žmonės turi fotografinę atmintį

2mitas

Fotografinė atmintis, foto-skaitymas yra labai stiprios frazės pritraukiančios didelį auditorijos susidomėjimą. Internete galima rasti daugybę kursų, teigiančių, jog gali jus išmokyti perskaityti visą knygą vos per keletą minučių, ir ne bet kaip, o su neįtikėtinu detalumu atsiminti smulkiausias turinio detales.

Pasaulio atminties čempionato prizininkai dažniausiai gauna didelius piniginius prizus už pasiektus rezultatus. Keista, tačiau per 25 šio čempionato istorijos metus jame nepasirodė  nei vienas foto atminties savininkas.
Taip pat nei vienas, iš teigiančiųjų turintis foto atmintį ar įvaldęs foto-skaitymą, nėra pademonstravę šių žinių nepriklausomai komisijai.

Yra tik keletas savantų (tam tikros autizmo pakraipos žmonės), kurie turi kažką panašaus į foto atmintį ir dažniausiai šis jų gebėjimas apsiriboja labai siauroje srityje. Pavyzdžiui, Stephen’as Wiltshire’as vos pusvalandį žvelgęs į Niujorką iš sraigtasparnio sugebėjo itin detaliai atkartoti visus matytus vaizdus paties pieštame piešinyje. Kaip teigia, jis pats tai vienintelė sritis, kur jis galėjo pritaikyti šį unikalų gebėjimą.

 

III. MITAS: žmogaus atmintis ribota

3mitas

Žmonės turi neįtikėtinus gebėjimus informacijai apdoroti. Vienas pagrindinių vaidmenų šiame procese atitenka smegenų ląstelėms – neuronams. Kai mokomės naują informaciją mūsų neuronai formuoja naujas jungtis tarpusavyje taip sukurdami prisiminimus apie naujas temas bei patirtis. Sunku patikėti, tačiau vienas neuronas gali suformuoti iki 1027 jungčių su kitais neuronais, o jūsų smegenys turi apie 10 milijardų neuronų. Šie skaičiai rodo, jog žmogaus smegenys gali sukurti itin daug tarpusavio jungčių tarp neuronų ir taip užkoduoti įvairią informaciją ir žinias jose. O tai reiškia, jog žmogaus atmintis iš esmės yra beribė.
Ir pabaigai, dar niekam nėra tekę matyti nei vienos 90-metės senutės, kuriai būtų sprogusi galva sprendžiant kryžiažodį, nes ji perpildė savo atmintį.

 

IV. MITAS: gera atmintis – įgimta savybė

4mitas

Tikintieji šiuo mitu, mano, jog pasaulyje yra dvi grupės žmonių: gimę su puikia atmintimi ir tie, kuriems lemta vargti mokantis valandų valandas vien tam, kad per daug neatsilikti nuo gabiųjų. Šis įsitikinimas dažniausiai būna pagrįstas mokykline patirtimi.

Tačiau pasaulyje yra daugiau kaip 1000 oficialių atminties atletų – žmonių, kurie gimė su eiliniais protiniais gabumais, neturėjo geros atminties, tačiau sužinoję kaip veikia atminties technikos ir įvaldę pagrindinius principus, dabar atlieka neįtikėtinus atminties triukus ir netgi pasirodymus televizijoje.
Standartinis pasaulio atminties čempionato normatyvas yra įsiminti kortų kaladės seką per 5 min.
Tai yra 52 skirtingos kortos. Daugumai žmonių neužtektų valandos, o štai vokietis Simon’as Reinhard’as tai padarė per 21s. ir tai nebuvo natūralus talentas. Visa tai ir dar daugiau gali pasiekti kiekvienas, įvaldęs pagrindinius atminties technikų veikimo principus.