Kasdien kiekvienas susiduriame su užmaršumu. Ši mūsų proto savybė dažnai tik apsunkina gyvenimą, erzina ir kartais netgi kelia nerimą. Štai 5 priežastys, kodėl užmirštate ir kaip jas pašalinti.

1. IŠSIBLAŠKYMAS. Ar kada nors nutiko taip, jog prisėdote prie kompiuterio su aiškiu tikslu ir praėjus 30 sekundžių „pabudote“ ir suvokėte, jog pats nežinote, kodėl žvalgotės Facebook arba peržiūrinėjate vaizdelius YouTube? Tai nėra atsitiktinumas. Šiandien jūsų dėmesio trokšta visi ir viskas. Atminkite, kad esate efektyviausias, kai sutelkiate savo dėmesį į vieną dalyką vienu metu ilgam laiko periodui. Jeigu norite atsiminti jums svarbius faktus ir padidinti asmeninį produktyvumą, susikoncentruokite į vieną užduotį ir niekam neleiskite jūsų blaškyti. Išjunkite telefono garsą, jei artimiausią valandą neketinate atsakyti į skambučius. Nesinaudokite internetu, nebent tai būtina. Raskite ramią vietą, kur galėsite dirbti netrukdomas aplinkinių.

2. STRESAS. Stresinėse situacijose jūs jaučiate baimę ir nerimą. Šiuos pojūčius sukelia hormonas kortizolis, kurį išskiria jūsų smegenys siekdamos atkreipti jūsų dėmesį į konkrečią grėsmę. Tuo metu viskas, apie ką galite galvoti, tai, kaip kuo greičiau atsikratyti dirgiklio. Tuo metu negalite nieko prisiminti ar priimti racionalaus sprendimo, nes protas tarsi užtemsta. Pavyzdžiui, egzaminų metu dauguma žmonių patiria stresą. Mokytojas užduoda klausimą tema, kurią nagrinėjote daugybę kartų, tačiau nieko nepamenate. Praėjus 30 min. po egzamino, kai stresas praeina, staiga jūs viską pamenate.. Jūsų atmintis geriausiai veikia ramybės būsenoje. Taigi, jei tik galite – šalinkite streso šaltinius. Jei negalite daryti įtakos aplinkai, kurioje dirbate ar mokotės, sekantį kartą atsidūrę stresinėje situacijoje, stenkitės valdyti savo kvėpavimą. Gilus ir tolygus kvėpavimas padės subalansuot širdies ritmą ir nuramins protą.

3. MIEGO STYGIUS. Moksliniais tyrimais įrodyta, jog gilaus miego stadijoje smegenų aktyvumas didėja. Manoma, jog tuo metu smegenys apdirba visą dieną kauptą informaciją, išrūšiuoja ją ir gražiai sudeda į „archyvą“ – dažniausiai tuo metu jūs kažką sapnuojate. Vidutiniškai žmogus per naktį pasiekia 3-4 gilaus miego stadijas, kurios periodiškai kartojasi. Miegodami mažiau nei 8 val. sumažinate gilaus miego stadijų skaičių, kurį gali pasiekti jūsų smegenys ir taip kenkiate savo atminčiai. Būtinai skirkite pakankamai laiko miegui ir poilsiui.

4. KAS NENAUDOJAMA – RŪDIJA. Šiuolaikiniame išmaniųjų technologijų ir interneto amžiuje vis labiau tampame priklausomi nuo įvairiausių prietaisų ir programų, skirtų atsiminti informaciją už mus. Savo dienotvarkę užsirašome į užrašines, telefonuose turime nustatytus priminimus apie artėjančias gimimo datas, į parduotuves einame su pirkinių sąrašu ir dažnas nepamename net savo mamos telefono numerio. Mūsų atmintis gauna vis mažesnius krūvius, o mes vis labiau pasikliaujame išmaniosioms technologijoms, kurios pamažu tampa išmanesnės net už savo šeimininkus. Jūsų protas ir atmintis yra tarsi raumuo, kuris nenaudojamas silpsta ir gali visiškai atrofuotis. Dažniausiai užmaršumas atsiranda ne dėl senėjimo procesų. Užmaršumas tai nenaudojimo priežastis.

5. NEŽINOTE, KAIP VEIKIA JŪSŲ ATMINTIS. Jei lankėte mokyklą, veikiausiai išmokote skaityti, rašyti, skaičiuoti, pažinote fizikos dėsnius, chemijos formules, atradote pasaulį per geografijos ir biologijos pamokas. Ironiška, tačiau per 12 metų praleistų mokykloje 99% iš mūsų neišklausė nė vienos paskaitos apie tai, kaip veikia atmintis ir kaip mokytis efektyviai. Šių temų tiesiog nėra švietimo programoje.

Jūsų atmintis yra pats svarbiausias gebėjimas, kokį turite. Puoselėkite ją. Jei norite sužinoti kaip reikia lavinti atmintį, kokie jos veikimo principai, kaip patrigubinti savo mokymosi ir tobulėjimo tempus, bei išsaugoti šviesų protą iki žilos senatvės, apsilankykite „Atminties akademijoje“. Pirmasis seminaras jau rugpjūčio 4 d.